מועד האירוע

בני לוויה במסע אל הטראומה - על אתיקה של הקשבה תיעודית, מדורי לאוב לעדות 710

הקרנה ושיחה

מפגש ושיחה עם אוהד אופז, מיכה ליבנה וחברי עדות 710

כניסה ללא תשלום בהזמנת מקום מראש

"המאזין לטראומה לוקח חלק באירוע הטראומטי ושותף בהחזקתו… בן לוויה במסע...שאין בכוחו של הניצול לצלוח או לחזור ממנו לבדו... “
- דורי לאוב 2008

 

חלק ראשון  המקשיב, תיעודי, 60 ד' סרטם של מיכה ליבנה ואוהד אופז:

כשדורי לאוב, פסיכיאטר וניצול שואה, פוגש נפגעי טראומה, הוא לא מחלק להם כדורים, אלא מקשיב ומתעד את סיפורם. בסוף שנות השבעים הוא החל להקשיב ולתעד ניצולי שואה והוביל להקמת ארכיון עדויות הוידאו הראשון בעולם. 

במהלך הסרט נחשף עולמו האישי - זיכרונותיו כילד במחנות הריכוז ברומניה, אהבתו ליוהאנה, ביתו של קצין נאצי לשעבר וילדיו המקשיבים לראשונה לעדותו. הסרט עוקב אחר דורי במהלך ארבע השנים האחרונות של חייו, ומשרטט את גישתו הייחודית להקשבה באמצעות קטעי ארכיון מעשרות עדויות אותם הוביל במשך חמישים שנה. גישת ההקשבה והתיעוד המחויבים של לאוב אומצה על ידי מיזם עדות 710 כאשר א.נשי המיזם יצאו הקשיב ולתעד את ניצולי טבח החמאס ב7.10.23.

הסרט הופק בתמיכת קרן קולנוע גליל, אוניברסיטת ייל, וועדת התביעות. הפקה צילום ובימוי – מיכה ליבנה, תסריט ובימוי – אוהד אופז, עריכה חן שלח.

 

חלק שני  - אתיקה של הקשבה ותיעוד  - מדורי לאוב לעדות 710:

בימים הסוערים שמיד אחרי טבח אוקטובר כאשר הטראומה האישית והקולקטיבית טרייה ועוצמתית, הוצפנו בסרטים ומדיה אשר מיהרו לתעד את סיפורי הזוועה. תיעוד זה העלה בפנינו, המתעדים, דילמות אתיות רבות ומגוונות. מיזם עדות 710 פרויקט אזרחי שיתופי רב -תחומי של מאות מתנדבים, הוקם מיד לאחר ה 7.10.23  על מנת לתעד, לארכב ולהביא בפני הציבור בארץ ובעולם  את סיפוריהם של הניצולים בפניהם ובקולם. זאת מתוך מחויבות אתית לעדים ולקהילות ברוחו ועל פי גישתו של דורי לאוב. 

מתנדבי המיזם, מתעדים ועורכים, יספרו ויתארו על חוויית ה"שותפות במסע" אל הזיכרון הפצוע באמצעות קטעים נבחרים מעדויות שתיעדו, המציפות דילמות אתיות. המציגים ישתפו בלבטים אתיים שעלו במפגשי התיעוד וההקשבה ויעלו סוגיות אתיות כגון - האם וכיצד לתעד אנשים המתמודדים עם תסמינים פוסט-טראומטיים? האם נכון לתעד ולפרסם עדויות של ילדים ובני נוער? כיצד לפרסם והאם לצנזר או להזהיר מפני אזכורים של מעשי זוועה? איך לתעד ולערוך עדויות היוצאות בהאשמה כלפי אנשים או גופים ציבוריים?



משך האירוע כשעתיים