הבמאי מהראן טמאדון הקדיש שנים לתיעוד המשטר האיראני בניסיון למצוא פתח לדיאלוג. כעת, כאשר הוא בגלות בצרפת, הוא פונה לשלושה פליטים ומבקש מהם לעבור לרגע לצד השני, להפוך לחוקרים ולהעביר אותו את אותה חקירה קשה שעברו. השלושה מהססים לחזור לאותם ימים חשוכים, ומי שמסכימה בסוף היא השחקנית זאר אמיר אבראהימי (שזכתה בפרס השחקנית בקאן בשנה שעברה עבור "עכביש קדוש" של עלי עבאסי ואף תורמת את קולה ל"שבעה חורפים בטהראן", שמוקרן גם הוא בתוכנית הפסטיבל).
הסרט התיעודי "האויב הגרוע ביותר" בוחן את טיבם של כוח וכפייה. הבמאי מספר שכוונתו המקורית היתה לקחת את הסרט לאיראן ולעמת את החוקרים עם מעשיהם. הוא הבין עד מהרה את הנאיביות של הכוונה כאשר הסרט קיבל חיים משלו והפך לעדות מטלטלת לחיים תחת משטר טוטליטארי.
פילמוגרפיה: Where God is Not (2023), Iranian (2014), Bassidji (2009)
הקרנות במעמד הבמאי
מהכתבה שנכתבה ע"י נירית אנדרמן בעיתון הארץ:
"בסרטו התיעודי "האויב הגרוע ביותר" ביקש מהראן טמאדון לשחזר את שיטת החקירה הנהוגה במולדתו. לתפקיד החוקרים הוא גייס איראנים גולים שעברו על בשרם את החוויה. "גם במצבים הכי קשים המצפון של המענה נוכח", הוא אומר עם בואו לפסטיבל הסרטים בחיפה, ומסביר מדוע קשר אנושי חזק מכל אידיאלוגיה"
לקריאת הכתבה המלאה
בימוי: קלוד בראס | שווייץ, בלגיה, צרפת 2024 | 87 דקות | צרפתית | תרגום לעברית, אנגלית
פרטים נוספיםעל פראים