With an impressive economy of means, Mincan’s screenplay creates a powerful dynamic of power and powerlessness.

CINEUROPA
  • ארכיון - פסטיבל 38
  • בימוי: מיהאי מינקאן
  • רומניה, צרפת, יוון, בולגריה, צ'כיה 2022
  • 123 דקות
  • אנגלית, , ספרדית, רומנית, בולגרית, מנדרינית
  • תרגום לעברית, אנגלית

1996, הים הפתוח. ג'ואל, מלח פיליפיני ירא שמיים, נמצא באמצע המשמרת שלו על סיפון אונייה שעושה את דרכה לארה"ב כשהוא מגלה את דומיטרו, נוסע סמוי רומני שמתחבא בין המכולות. ג'ואל יודע שהקצינים הטאיוואנים עלולים להשליך את דומיטרו אל האוקיאנוס ומחליט להחביא אותו, כאות להכרת התודה שלו כלפי אלוהים. עד מהרה מתפתח על הסיפון משחק מסוכן של חתול ועכבר.

"אל הצפון" מגיע לפסטיבל היישר מן הבכורה העולמית בפסטיבל ונציה. המותחן הפסיכולוגי מבוסס על סיפור אמיתי, והבמאי מיהאי מינקאן מספר שהבחירה המוסרית שעמדה בפני ג'ואל היא שריתקה אותו  לסיפור. התוצאה היא סרט אוניברסלי, רלוונטי ומורכב על אומץ לב ופחדנות, בחירות ופשרות, טוב לב ומשחקי כוח.

סרט ביכורים


* לקוחות יקרים: ברכישת כרטיסים מרובים, אתם מוזמנים לבקר בעמוד הכרטיסיות ומבצעים לקבלת המחיר המשתלם ביותר.
שימו לב: את הכרטיסייה יש לרכוש לפני הזמנת הכרטיסים לסרט.

 

  • בימוי מיהאי מינקאן
  • הפקה פולי אנגלובה, סיריאק אוריול, יואנה לסקר, מיקולאס נובוטני, ראדו סטאנקו, ניקולאי טודורוב, קונסטנטינוס ואסילארוס
  • תסריט מיהאי מינקאן
  • צילום ג'ורג' קיפר-לילמרק
  • עריכה דראגוש אפטרי
  • מוזיקה מריוס לפטראקה, אלסנדרו קורטיני
  • פסטיבלים ונציה
  • משחק סולימאן קרוז, ניקולאי בקר, ברתולומה גינגונה, אוליבייה הו היו הן
  • מקור בסט פרינדס פוראוור